20 Şub 2016

PEYGAMBERİMİZİN DİLİNDEN TEVBE ÖRNEKLERİ

Bulunduğumuz şu ahir zamanda sürekli günahlarla iç içe yaşıyoruz. Bu sebeple, yaptığımız hataları affettirmek için elimizden geleni yapmamız her vakit Cenab-ı Hakk’a tevbe- istiğfar etmemiz gerekiyor. Peki O (s.a.s.) nasıl istiğfar ederdi?..
Ey insanlar! Rabbinize tevbe edin; canımı elinde tutan Allah’a yemin ederim ki, ben günde yetmiş kereden fazla
اَسْتَغْفِرُللهِ وَ اَتُوبُ اِلَیْهْ “ (Esteğfirullahi ve etübü ileyh-Allah’tan mağfiret dilerim ve O’na tevbe ederim derim.) (Buhari, Deavat)

“Elbette benim kalbimde bulutlanır; bundan dolayı günde yüz defa اَسْتَغْفِرُللهِ“” (Esteğfirullah-Allah’tan mağfiret dilerim.) derim.” (Müslim, Zikir)

SEYYİDÜL İSTİĞFAR DUASI

"Allah’ım! Sen benim Rabbim’sin. Senden başka hiçbir ilah yoktur. Beni Sen yarattın. Ben Senin kulunum. Gücüm yettiğince ezelden Sana verdiğim söz ve vaadime bağlıyım. Yaptıklarımın şerrinden Sana sığınırım. Üzerimdeki nimetini ve günahlarımı Sana itiraf ediyorum, beni mağfiret buyur. Çünkü günahları ancak Sen ba­ğışlarsın.“Kim bu duayı sevap ve faziletine kalben inanarak gün­düz okur da, o gün akşama varmadan ölürse o cennet ehlindendir. Kim de bu duayı, sevap ve faziletine kalbiyle inanarak gece vakti okur da sabaha çık­madan ölürse, o da cennet ehlindendir.” buyurdu

Peygamberimiz (s.a.v.) secdede iken şöyle istiğfar ederdi:

“Allah’ım! Küçük büyük, gizli açık, önce ve sonra yaptığım günahların hepsini mağfiret et.” (Müslim, salat)

“Allah’ım! Sen, Meliksin. Sen’den başka ibadete layık İlah yoktur. Sen benim Rabbimsin, ben ise senin kulunum. Nefsime zulmettim, günahımı itiraf ettim. Benim bütün günahlarımı affet. Muhakkak ki günahları senden başka affedecek yoktur. Allah’ım! Beni en iyi ahlaka yönelt. Sen’den başka beni en iyi ahlaka yöneltecek yoktur. Kötü ahlakı benden uzaklaştır. Senden başka kötü ahlakı benden uzaklaştıracak yoktur. Buyur, Senin emrindeyim. Hayırların hepsi senin elindedir. Şer sana nispet edilmez. Ben seninim ve sana döneceğim. Sen Mübareksin, yücesin. Sana tevbe eder ve günahımın bağışlanmasını senden dilerim.” (Buhari)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder